Telewizja w Polsce w latach 1989–2013

Autor

  • Tomasz Mielczarek Uniwersytet Jana Kochanowskiego, Kielce

Słowa kluczowe:

telewizja w Polsce, TVP S.A., Polsat, TVN, odbiorcy

Abstrakt

Przedmiotem artykułu są dzieje telewizji w Polsce w latach 1989-2013. Autor na podstawie licznych źródeł i literatury przedmiotu przedstawił normy prawne i instytucje warunkujące funkcjonowanie telewizji. Scharakteryzował najważniejszych nadawców i ofertę programową. Interesował się też oglądalnością poszczególnych programów i audycji telewizyjnych.

Bibliografia

Adamski A., Media w analogowym i cyfrowym świecie. Wpływ cyfrowej rewolucji na rekonfigurację komunikacji społecznej, Warszawa 2012.

Barta J., Markiewicz R., Matlak A., Telewizja kablowa i prawo, Warszawa 1997.

Braun J., Telewizja publiczna w czasach transformacji, Warszawa 2008.

Chałubińska-Jentkiewicz K., Audiowizualne usługi medialne. Reglamentacja w warunkach konwersji cyfrowej, Warszawa 2013.

Dzierżyńska J., Przepis nie tylko na telewizję. Strategia rozwoju koncernu ITI, „Rocznik Bibliologiczno-Prasoznawczy” nr 3/14.

Gackowski T., Łączyński M., Polski rynek kanałów zdelokalizowanych — analiza zjawiska i rekomendacje, KRRiTV, Warszawa 2012.

Godzic W., Kuba i inni. Twarze i maski popkultury, Warszawa 2013.

Godzic W., Telewizja i jej gatunki. Po „Wielkim Bracie”, Kraków 2004.

Godzic W., Znani z tego, że są znani. Celebryci w kulturze tabloidów, Warszawa 2007.

Jakubowicz K., Media publiczne. Początek końca czy nowy początek, Warszawa 2007.

Jakubowicz K., Publiczna i prywatna telewizja w Polsce, [w:] Media i dziennikarstwo w Polsce 1989–1995, pod red. G. Kopper, I. Rutkiewicz, K. Schliep, Kraków 1996.

Kisielewska A., Polskie Tele-sagi — mitologie rodzinności, Kraków 2009.

Kozieł A., Za chwilę dalszy ciąg programu… Telewizja Polska czterech dekad 1952–1989, Warszawa 2003.

Lewicki A., Od House’a do Shreka. Seryjność w kulturze popularnej, Wrocław 2011.

Między powtórzeniem a innowacyjnością. Seryjność w kulturze, pod red. A. Kisielewskiej, Kraków 2004.

Miszczak S., Historia radiofonii i telewizji w Polsce, Warszawa 1972.

Mrozowski M., Kultura w telewizji publicznej: dylematy misjonarza, „Zeszyty Prasoznawcze” 1996, nr 3–4.

Podglądanie „Wielkiego Brata”, red. W. Godzic, Kraków 2001.

Pokorna-Ignatowicz K., Telewizja w systemie politycznym i medialnym PRL, Kraków 2003.

Polskie seriale telewizyjne. Studium antenowe, pod red. J. Uszyńskiego, Warszawa 2001.

Post-soap. Nowa generacja seriali telewizyjnych a polska widownia, pod red. M. Fliciaka i B. Gizy, Warszawa 2011.

Radio i Telewizja w Polsce. Raport o stanie rynku w chwili przystępowania do Unii Europejskiej, Warszawa 2004.

Skoczek T., Telewizja regionalna. Szkic do opisu, Kraków 2002.

Skrzypczak J., Polityka medialna w okresie konwersji cyfrowej radiofonii i telewizji, Poznań 2011.

Sobczak J., Radiofonia i telewizja. Komentarz do ustawy, Kraków 2001.

Świerczyńska-Głownia W., Ewolucja rynku telewizyjnego w Polsce. Analiza przypadku TVP i TVN, Kraków 2014

najważniejszych programów TV w Polsce, red. W. Godzic, Warszawa 2005.

Pobrania

Opublikowane

2016-07-06

Jak cytować

Mielczarek, T. (2016). Telewizja w Polsce w latach 1989–2013. Rocznik Historii Prasy Polskiej, 19(1), 101–121. Pobrano z https://rhpp.uken.krakow.pl/article/view/3060

Numer

Dział

Artykuły i rozprawy

Inne teksty tego samego autora

1 2 > >>