Tendencje na rynku czasopism w Polsce w XXI wieku

Autor

  • Ryszard Żabiński Wyższa Szkoła Zarządzania „Edukacja”, Wrocław

Słowa kluczowe:

Czasopisma, rynek czasopism, rynek medialny, reklama, marka, marketing mediów, strategie marketingowe

Abstrakt

Rozwój rynku czasopism od początku XXI wieku polegał na stosunkowo szybkim wzroście liczby tytułów prasowych i ich nakładów. Liczba czasopism zwiększyła się z 5771 w 2001 roku do 7160 w 2009 r. W tych latach zwiększył się również średni jednorazowy nakład przeciętny czasopism z 74 043 tys. egz. do 89 095 tys. egz. Stało się tak mimo niekorzystnych czynników makroekonomicznych i sektorowych — spowolnienia gospodarczego w 2009 i 2011 roku, zaostrzającej się konkurencji na rynku reklamowym, wzrostu znaczenia mediów elektronicznych.


Biogram autora

Ryszard Żabiński - Wyższa Szkoła Zarządzania „Edukacja”, Wrocław

Pobrania

Opublikowane

2015-02-06

Jak cytować

Żabiński, R. (2015). Tendencje na rynku czasopism w Polsce w XXI wieku. Rocznik Historii Prasy Polskiej, 15(1), 133–148. Pobrano z https://rhpp.uken.krakow.pl/article/view/1897

Numer

Dział

Artykuły i rozprawy