Magazyny rozrywkowo-plotkarskie na polskim rynku prasowym w latach 1994–2016 — charakterystyka segmentu prasowego

Autor

  • Olga Dąbrowska-Cendrowska Uniwersytet Jana Kochanowskiego, Kielce

Słowa kluczowe:

magazyny kobiece, magazyny rozrywkowo-plotkarskie, prasa brukowa, segmentacja prasy

Abstrakt

Artykuł stanowi próbę charakterystyki magazynów rozrywkowo-plotkarskich. Bazuje na metodzie analizy zarówno jakościowej, jak i ilościowej przeprowadzonej w badanej grupie typologicznej. Autorka starała się odpowiedzieć na pytania: jakie grupy medialne inwestowały w ten segment prasowy, które magazyny były najistotniejsze, do kogo adresowano magazyny rozrywkowo-plotkarskie oraz jaka jest przyszłość tego segmentu prasowego na dynamicznie zmieniającym się rynku mediów.

Bibliografia

Bajka Z., Kapitał zagraniczny w polskiej prasie — lata dziewięćdziesiąte, „Zeszyty Prasoznawcze” 1998, nr 1–2.

Dąbrowska-Cendrowska O., Coraz więcej specjalizacji, czyli działalność koncernów z zagranicznym kapitałem na polskim rynku prasowym, „Zeszyty Prasoznawcze” 2012, nr 1–2.

Dąbrowska-Cendrowska O., Niemieckie koncerny prasowe w Polsce w latach 1989–2008. Działalność wydawnicza — upowszechnianie treści — sposoby oddziaływania na czytelników, Warszawa 2009.

Dziki S., Typologia współczesnej prasy polskiej, Kraków 1989.

Dziki S., Typologia wytworów drukowanych, [w:] Encyklopedia wiedzy o prasie, red. J. Maślanka, Wrocław 1976.

Filas R., Polskie czasopisma w XXI wieku — rozwój czy kryzys?, „Zeszyty Prasoznawcze” 2007, nr 1/2.

Kopecka-Piech K., Leksykon konwergencji mediów, Kraków 2015.

Mielczarek T., Między monopolem a pluralizmem, Kielce 1998.

Mielczarek T., Monopol, pluralizm, koncentracja. Środki komunikowania masowego w Polsce w latach 1989–2006, Warszawa 2007.

Pisarek W., Prasa nasz chleb powszedni, Wrocław 1978.

Pisarek W., Typologia prasy, [w:] Słownik terminologii medialnej, red. W. Pisarek, Kraków 2006.

Pisarek W., Wstęp do nauki o komunikowaniu, Warszawa 2008.

Sokół Z., Polsko-niemieckie magazyny kobiece w latach 1990–1999, Studia Medioznawcze” 2001, nr 1.

Własność medialna i jej wpływ na pluralizm oraz niezależność mediów, red. B. Klimkiewicz, Kraków 2005.

Opublikowane

2017-06-17

Jak cytować

Dąbrowska-Cendrowska, O. (2017). Magazyny rozrywkowo-plotkarskie na polskim rynku prasowym w latach 1994–2016 — charakterystyka segmentu prasowego. Rocznik Historii Prasy Polskiej, 20(1), 81–101. Pobrano z https://rhpp.uken.krakow.pl/article/view/3543

Numer

Dział

Artykuły i rozprawy